måndag 23 april 2012

Jag och mitt cykeldäck.

Nyss hemkommer från min traditionsenliga måndagsträning i simhallen. Nästan varje måndag har jag 1 ½ timme helt för mig själv. Jag behöver bara klä på (och av) mig själv, köra ett pass till bra musik, duscha ifred utan att behöva hålla koll på någon annan (typ sina barn) och sen torka mig och klä på mig i lugn och ro, vardagslyx! Jag har till och med börjat ställa mig där det är duschdraperier för att vila hjärnan från alla synintryck. Under min vakna tid fladdrar det förbi mycket framför ögonen på en dag så min hjärna blir lite seg på att sortera på kvällen. Jag har inga problem med att duscha ihop med andra men gud så skönt att duscha helt själv! Jag och mitt cykeldäck på magen fick en köpesmootie från Chiqita med banan och jordgubb som belöning.

IMG_9748 En krokig planka med pussar från coachen.
När det är hemmaträning är alla i familjen med. Huruvida barnen hjälper eller stjälper sina föräldrars träning varierar. De ställer gärna upp som tyngder och coacher vare sig vi vill eller inte :)

1 kommentar: