tisdag 3 april 2012

Jag slapp fängelse

Den 26 mars var det 10 år sedan jag tog körkort. Eftersom det gäller i 10 år beställde jag ett nytt med en bild där jag inte såg ut som en fjortis. Nu lät det som jag kom på själv att jag skulle beställa ett nytt, No no, så funkar inte jag tyvärr. Ett fint brev från Transportstyrelsen informerade mig om att jag blivit så gammal att det var dags. Jag var så ordentlig och gick till fotografen och försökte se snygg ut, skrev min namnteckning det finaste jag kunde och kom till och med ihåg att frankera kuvertet till Transportstyrelsen. Sen väntade och väntade jag men inget nytt fräscht körkort kom. Dagen då det gick ut närmade sig och passerade. När jag hade riskerat att åka fast för olovlig körning några dagar kom jag på problemet, jag hade inte betalat de 150 kr det vill ha för att skicka mig platsbiten! När jag nu kört olovligt i en vecka kom äntligen mitt nya körkort och jag kan pusta ut. Mina barn behöver inte riskera att få hälsa på sin mamma i fängelset och Daniel slipper sova ensam i dubbelsängen.

Imorrn väntar stora äventyret. Familjen Vild har laddat med kameror, DVD-spelare, Ipren, pollenpiller, vinteroveraller och badkläder.

1 kommentar: