onsdag 6 februari 2013

Det står ett skelett i vår hall.

Senare i år ska vi åka till Island. Efter ett snabbt övervägande insåg vi att det kommer att behövas någon form av barnvagn att vila trötta barnben i under resan. Vi har ett litet stall med barnvagnar här hemma men de är antingen för stora och klumpiga, för dyra för att utsätta för en flygresa eller för obekväm att åka på annat underlag än butiksgolv eller asfalt i. Så för några dagar sedan la jag in en efterlysning av en sittvagn eller sulky på Facebook. Kraven i efterlysningen var att den skulle vara lätt, bli "platt" ihopfälld, vara funktionsduglig, inte ha lufthjul, inte dra snett men vara billig. Jag fick ett svar som motsvarade kraven och den visade sig vara gratis! Det gillar vi.

Det var egentligen inget fel på klädseln men men jag kunde inte motstå idén att se om jag klarar att klä om den i något fräsigt tyg. Hur svårt kan det vara? Lite tyg, tråd, tryckknappar, sax, papper och en symaskin så fixar det nog sig. Just nu ligger klädseln i tvätten för att sedan sprättas upp och användas som förebilder till mönstret. Skelettet står i hallen…

Vagnen vi fick var en Brio Sitty med några år på nacken, en likadan som den på bilden. Jag fotar vår vagn när den fått nya kläder, den ville promt inte gå med på några nakenbilder, under några omständigheter.

sulkyklädselBilden är lånad från Sluggo KiDs.

1 kommentar:

  1. Återbruk helt i min stil. Back-up finns i Nöbbele om det skulle "skita sig". Lycka till!
    Kram från mormor Vild

    SvaraRadera