fredag 15 februari 2013

Ytterligare ett missat Nobelpris.

Idag smet ett ägg medan jag var på toa. Den kravlade antagligen ur sin kartong och trodde att den skulle klara hoppet ner på golvet från kylskåpet. Jag hade velat ta mig ett snack med det där fantastiska ägget. Jag hade antagligen fått Nobelpriset för upptäckten av hur ett ägg helt på egen hand kunde komma ur kartongen, öppna dörren och kasta sig ut på golvet. Tyvärr har inget av de fyra vittnena till händelsen velat uttala sig under dagen. Två av dem kunde dock offra sig på att städa upp.

1 kommentar:

  1. Var och handlade för någon vecka sedan och ställde kassarna i hallen och gick snabbt på toa. Från hallen hör jag "mamma, boll!" följt av ett kras... Sån tur var så var det bara ett ägg som fick sätta livet till.

    SvaraRadera