fredag 10 augusti 2012

Årets campinggäster

Ytterligare en nybliven sommartradition är att öppna vår lilla campingplats för en natt. Liksom förra året hade våra gäster, Campingfamiljen bokat den minimala (och enda) campingplatsen. Här är det asfaltscamping som gäller. Glöm gräs och gott om plats runt husvagnen, har man tur får man plats att öppna husvagnsdörren helt. Det vår camping kan erbjuda för att väga upp den bottenlösa standarden på husvagnsplatsen är istället nästan obegränsat med vinbär och krusbär (som iof är grannens), golvväme i badrummen, stor grill och helt otroligt fantastiskt trevliga campingvärdar. Våra kära campinggäster lagade oss en kanongod brakmiddag med oxfilé, potatisgratäng och rödvinssås som jag började gluffsa i mig av innan pappa Vild hunnit skåla välkomna. Jag var sjukt hungrig och det luktade otroligt gott så det gick inte att vänta helt enkelt får jag säga till mitt  ynkliga försvar. Efter en väldigt trevlig kväll gick jag och la mig mätt och nöjd för att börja jobba dagen efter. Resten av gänget cyklade till stan, lekte i en av de stora lekparkerna och matade fåglar medan jag slet för brödfödan på jobbet…
IMG_1044redIMG_1045 redJag kanske skulle bli barnkläddesigner, eller vad tycker ni om lillebrors kallingar/badbrallor? En väldigt gullig orginalbild men inte lämplig på nätet.
IMG_1046Andras appar är rolig att prova.
IMG_1049

1 kommentar:

  1. Härligt rolig text och jättefina/gulliga bilder. Författare och/eller campingvärd kan du ju bli och få "jobba hemma" eller i torpet.
    Kram mamma/mormor

    SvaraRadera