onsdag 29 augusti 2012

Lågoddsare

Hur räknar man ut oddsen för att få samma mat på jobbet som man tänkt laga hemma på kvällen? Utan att ha räknat på detta har jag fattat att det är en lågoddsare. Det händer sisådär ungefär flera gånger i månaden att jag får äta typ falukorv och pasta, färsbiffar och potatis eller som idag; fisk och potatis två gånger samma dag. Pappa Vild tröstade mig med att han hade gjort varm sås istället för jobbets kalla i alla fall...
Ni snabbtänkta kanske tänker att det brukar finnas en veckomatsedel på förskolor. Yes it does, men att ta hem en sån till pappa Vild som ofta gör familjens veckomatsedel skulle resultera i minskad vardagspänning. Kanske jag ska sluta leva on the edge och fixa fram en matsedel att ta hem för att få lite förutsägbarhet i livet. Ska fundera på om jag verkligen vill ha fler vuxenpoäng...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar