fredag 8 mars 2013

Flockliv

Djur har på något sätt, mer eller mindre funnits i min närhet nästan hela mitt liv. Jag har nog aldrig varit så gulligpluttig i mitt stora djurintresse. Mitt rum har aldrig varit tapetserat av planscher med fluffiga kaniner och galopperande hästar eller prenumererat på tidningar där man kan läsa hur man kan piffa sin hamsters bur. Det har intresserat mig mer hur de beter sig, hur de ska skötas, tränas och aktiveras och ibland tämjas för att må bra. Jag saknar ofta mina kaniner, den mjuka pälsen, de flaxande öronen och ljudet av morotsätning. Förhoppningsvis ärver något av mina barn mitt intresse så jag får någon att kampanja tillsammans med i kampen om att få uppta några kaniner i flocken igen. Får jag inga kaniner kanske jag skaffar en sån här, det är bara att välja!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar