onsdag 27 mars 2013

Kvalitetstid med kvalité.

Häromdan var lillebror och jag ute på shoppingrunda bara han och jag. Vi shoppade lite mat, en sufflett till sittvagnen och en ny hundsäng. I djuraffären ville lillebror köpa något gott till sina hundar och fick välja varsitt ben till dem. Jag bad honom ta dem han trodde de tyckte bäst om och efter att ha pillat på och funderat över alla modellers eventuella mumsighet valde han två som hundarna tacksamt tuggade i sig när vi kom hem. De där hundarna har nu efter 4 år lärt sig att fördelarna överväger nackdelarna med att hålla sig vän med de där små människorna som klär ut dem i halsband och pussar och kramar dem på människovis.
Förutom hundsängar och hundben fanns där även marsvin, kaniner, råttor, sköldpaddor och många andra spännande djur. Tur att djuraffären nästan aldrig säljer en sån kanin jag vill ha, det hade kunnat sluta illa (eller bra beroende på hur man väljer att se det). Lillebror var mer fascinerad över koikarparna och sköldpaddorna i butikens damm.



2 kommentarer:

  1. Vad kan det vara för sorts kanin?
    Kram mamma

    SvaraRadera
  2. Vad härligt att få lite kvalitetstid. Det kan man behöva ibland.
    Jag undrar vem som va hundarnas favorit den dagen.
    Kram Farmor Eva.

    SvaraRadera