fredag 28 september 2012

Lämnad åt mitt öde.

Mamma kom med galet goda chokladkroasånter, fikade med oss, tog barnen med sig och lämnade mig och mina hundar åt vårt öde. Vi är dock inte fattiga på idéer på vad man kan göra en ledig stund så vi gick och la oss och sov. När pappa Vild ringt och väckt mig och bokat mig för kvällsaktivitet hämtade jag som tack för hjälpen upp honom vid jobbet för en tur på byn. I min del av turen ingick att gå på Second hand, shoppa te, rekognoscera inför julhandeln, gå ut och äta med min man, köpa hejdlöst mycket godis (mycket billigare då förklarade han jag handlade med...) och gå på bio. Vi såg Cokpit, en film om många genus-,kön- och männisovärdesfrågor. En klart sevärd film för alla tycker vi som är intresserade av dessa frågor!
För att inte hela min föreställningsvärld ska kantra nu ska jag lägga mig och läsa min machobok "3 sekunder" av Roslund och Hellström.


2 kommentarer:

  1. Vi har också tittat på film (några stycken!). Inget filmgodis till oss :(. Vi ses i morr´n.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag har också börjat fundera på julklappar, trodde faktiskt jag var ensam om det. Med tanke på att den nya familjemedlemmen gör entré i november så kommer nog inte julhandel stå på prioriteringslistan. Och jag kommer definitivt inte vilja trängas med allt folk och två ungar i syskonvagn dagarna innan jul. Så oktober får vigas till julhandel!

    SvaraRadera