söndag 16 september 2012

Odokumenterat kalas

Igår vaknade (vi väckte honom) lillebror klockan 10 med 40 graders feber. Efter Ipren, lite barnprogram på TV och 2,5 timmars tupplur i vagnen på altanen var han piggare men inte i skick att åka någonstans. Eftersom pappans ögon fortfarande ser lite läskiga ut åkte jag själv på kalaset vi var bjudna på. Efter en ordentlig dikeskörning med min frisyr fick jag hyffsat styr på det. Det blev något i stil med Kristina Lugn som vanligt. Jag fick i sista stund för mig att måla naglarna i matchande färg till klänningen och insåg hur högerhänt jag är i detta sammanhang... Jag kan manövrera skruvdragare, mejslar och hammare med höger hand men nagellackspensel, ICKE!
Det var mamman och pappan i Flygande familjen som fyllt jämnt och skulle firas! Efter en rafflande 5 kamp kom mitt lag 2:a och jag vann ett tandborstfodral, hur perfekt vinst som helst! Tyvärr tog jag inte en enda bild under festen, jag kan erbjuda en bild på min vinst om ni vill?

1 kommentar:

  1. Krya på er i stugan! Här tar vi igen oss efter en hejdundrande fest i går. Mitt flyg går 15:45 så jag har god tid på mig att komma i form.
    Kram från mamma/mormor

    SvaraRadera