lördag 8 september 2012

Lathet, lättja eller slöhet, kalla det vad du vill.

Jag försöker öka spänningen här på bloggen genom att inte skriva ett enda inlägg på nästan 2 dygn. Eller så kanske det helt enkelt beror på saker som rubriken antyder, välj själv.
Igår var det fredagsmys hos Lilla familjen. Lilla familjen är inte så liten så när storebror hade frågat efter efterrätten ca 7 gånger och marrängsvishen kom fram var det megaskålen Allan som fick tjänstgöra. Ruskigt gott, enkel och barnvänlig efterrätt. Vi har nog aldrig gjort någon här hemma. Det ska ofta av någon anledning vara liite mer avancerat hos oss, helt onödigt om man frågar mina smaklökar!
På bilden ser Allan relativt liten och oskyldig ut, skenet bedrar...

2 kommentarer:

  1. Smask,smask man blir ju riktigt sugen. Jag förstår om storebror tjatar om att efterrätten ska komma fram på bordet.
    Kram Farmor Eva

    SvaraRadera
  2. Sk-tgott va´re!! Storebror och jag skulle nog ha kunnat dela rakt av, bara han och jag.¨Kram till er alla från mamma/mormor

    SvaraRadera