måndag 10 september 2012

Privatdetektiv sökes!

Jag bli väldigt sällan arg. De gångerna jag blir arg handlar det oftast om orättvis behandling, (egna) barn som testar gränserna för vad mamman bli riktigt förbannad på eller att jag inte hittar något jag letar efter. Det där sista handlar ungefär uteslutande om att jag blir riktigt skogstokig på mig själv för att jag inte kan lägga sakerna så jag hittar dem. Jag har kommit en bit på väg med alla mina 5371 skyltar och etiketter på jobbet och hemma men vad hjälper det min stackars man när jag (vi tror att det är jag) har lagt hans bilnycklar på något bra ställe jag inte minns. Jag har lärt mig på Efterlyst att det blir svårare och svårare att klara upp ett brott ju längre tiden går. Jag ser mina chanser att klara upp detta minska för varje dag. Jag har i alla fall hittat min hemnyckel, tygpåsarna, jobbpapprena, de 5 "förvunna" pocketböckerna, mitt hänglås och mina tunna fingervantar som jag letat efter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar