tisdag 4 september 2012

Folkdans -en dyr hobby.

I somras när vi var på folkmusikfestival tittade vi även på folkdans. Jag gillade konceptet och blev nyfiken på hur man gör. Herregud, kan de kan jag, hur svårt kan det vara? tänkte jag. Första träningen var ikväll mellan 19.30 och 21.45 (folk utan småbarn har ruskigt sena vanor), det var svettigt men inte så svårt. Kanske berodde det på att det mest var gångsteg idag... Hur kan man bli genomsvett av att mest gå kan man ju undra förresten...
Mina vita, fina träningsskor med grovmönstrade gummisulor dissades helt av de andra deltagarna. Jag fick nog säkert 5 påpekningar att jag hade värdelösa skor. En farbror sa att jag hellre skulle tagit raggsockar. Jag fattar det värdelösa i mina fina träningsskor så jag får kanske gå och shoppa mig ett par folkdansskor. Dyr hobby det där med folkdans...

1 kommentar:

  1. Haha, visst skiljer sig tiderna lite när man har barn. Nu för tiden är det helt normalt att äta lunch vid elva. Och gå och lägga sig klockan åtta, det är väl inget konstigt med det?
    Igår kväll sov Adam bra för första gången på någon vecka. Jag satt uppe till strax efter tio. Vilken lyx! Och så mycket jag hann med!

    SvaraRadera