lördag 27 april 2013

Lördagsvandring

Idag har jag provgått en runda på ca 11 km som jag planerar att ordna en familjevandring på senare i år. Jag och en av mina hundar packade ryggsäcken (ni anar inte hur bra Gazza är på att packa ryggsäckar) med varm choklad och bananer innan vi traskade iväg. Ungefär halvvägs dök första tussilagon upp. Eftersom det var den första jag sett i år var den såklart tvungen att förevigas. Ni uppmärksamma läsare ser att fokusering är lite dålig på blomman och ligger mer på gräset bakom. Att jag är tvungen att använda bilden ändå beror på att det är den enda bilden jag lyckades få på den lilla blomman. När bilden skulle tas om låg blomman strimlad i käften på min fotoassistent...Den bilden hade inte varit lika vacker. Dessutom var minnet fullt så några fler bilder blev det inte överhuvudtaget. Tur att rundan finns kvar. Inte för att jag kommer gå den än på några dagar, minst.

1 kommentar:

  1. Den förstaste tussilagon för året är alltid den finaste!
    Kram från mamma

    SvaraRadera