tisdag 23 april 2013

Sicken lady

Eftersom jag och min man har totalt olika musiksmak spelas i regel ingen musik i vårt hus. Lite synd tycker vi nog båda men jag får hjärtklappning och blir stressad av hans metalmusik och han säger att han får exsem av kommersiell popmusik. Läget är låst och ingen musik spelas om vi båda är hemma samtidigt. Det är därför en himlans tur att våra barn går på förskola och kan få tillägna dig lite musikalisk allmänbildning. Hur denna allmänbildning presenteras och motiveringen till låtvalen ska jag nog fråga pedagogerna vid tillfälle. Storebror körde samma låt och danssteg hela morgonen. Vart han lärt sig det kan bara härledas till förskolan för den låten ingår varken i min eller hans pappas spellista. Han sjöng "woappa gangosaj! Sicken lady!" med tillhörande danssteg som ser ut som att han är ute och rider eller cyklar. Någon som kan gissa låten?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar