måndag 1 april 2013

Våren är eldarnas och korvarnas tid.

Igår var vi på utflykt till en av våra gammelmostrar och hennes sambo morfar-lookaliken. Storebror tyckte en gång att de var väldigt lika och sa fel flera gånger. Helt ute och cyklar är han inte, liiite lika är de :)
Vi hjälpte dem att äta upp några exklusiva lammgrillkorvar och elda bråte från deras husrenovering. Kommer att bli ett finfint hus det där, vi kommer gärna och tjänstgör som sängtestare när det finns några att testa.

Idag har vi fortsatt på samma tema. Vi har eldat och grillat korv. Denna gången hemma i vår stad, vid en av Friluftsfrämjandets grillplatser. Vi fick dock nöjja oss med att elda björkved och äta kycklingkorv, inte så illa det. De grillade, chokladfyllda bananerna till efterrätt blev farligt goda. Efter grillning, och lek med kompisar åkte vi hem och flyttade tillbaka allt som varit i sovrummet. Av någon mystisk anledning krympte min stång för galgar med typ 50 cm. Dessa centimeter återfanns senare på min mans sida men då orkade jag inte lyfta av allt och ta tillbaka mina 50 cm. Jag får helt enkelt slänga några av mina balklänningar med 15 underkjolar för att få plats, tough life.



2 kommentarer:

  1. Vad mycket mys ni hittat på. Jag har njutit i solen och fixat lite ute. Mycket blev det inte gjort, det är ju fortfarande fruset i pallkragarna.
    Jag svänger förbi med bilstolen på vägen till Stockholm.
    Kram mamma/mormor

    SvaraRadera
  2. Tack för titten och all hjälp med eldandet, det livade upp oss "gamlingar"! Ja, Atlas var lite bekymrad över att han inte kunde sova över. "Marie, ni måste köpa sängar!!"
    Moster/Gammelmoster Marie

    SvaraRadera