måndag 16 juli 2012

Husbygge

Vi hade inte ens hunnit hem innan ett av sommarens större projekt klubbats igenom i familjerådet, en lekstuga. Som vanligt vet vi att vi inte vet hur stort projektet egentligen är. Jag och min man är dock ett hejdundrandes team! Vi håller nästan alltid sams men vi båda kan ha lite problem med att den andra ibland fattar trögt. Oftast gäller det olika tekniska lösningar. Vi ser dem solklara framför oss i tanken och kan inte för våra liv förstå varför den andra inte förstår ett dugg av pekandet, ritandet och de små modellerna av fingrar, pennor och tumstockar. Förhoppningsvis står det snart en ministuga där och väntar på alla saker jag samlat på mig för detta ändamål.
Dagens moment var att mäta och markera ut på byggplatsen. Riktiga arkitekter och ingenjörer använder blompinnar och Foppatofflor till detta, så det gör vi också.

1 kommentar:

  1. Lycka till med projektet. Jag ser med spänning på att följa bygget.
    Kram Farmor Eva

    SvaraRadera