måndag 2 juli 2012

Måleri målera trallala

En väldans bra egenskap man utvecklar av bara farten när man har småbarn är effektivitet. Saker som är knepigt att göra med barnen är man himlans kvick att ordna medan tillfälle ges. Jag har aldrig haft såhär lång tid på mig att göra saker ostört så jag försöker att inte stressa. Inga av sakerna på den låååånga listan blir katastrof om de inte blir gjorda men viss är det skönt att stryka på listan!
Innan lunch hade jag målat ytterligare ett varv på min piedestal, monterat ner lister, persienner och fönsterbrädor, duschat, kört till jobbet för diverse ärenden och storhandlat på Granngården. Presentkortet vi fick i bröllopspresent blev äntligen använt och vi fick mycket fint för “pengarna”. Bland annat en klematis, en vinstock, stenpartiväxter, tre olika Astilbe och en del till. Efter lunch kom mamma och hjälpte till med planteringen och bjöd sen på mat på stan. Efter kvällsmaten var det bara hem och börja måla! Alla vardagsrumsfönster har nu fått en första strykning med färg, det lär behövas två till.
120702.1

120702.2Årets målaroutfit! 
Varje år har sin egen outfit som slängs när alla sommarens projekt är över. Hur sjutton gör de flaschiga modebloggarna?! Det krävdes 32 kort för att få fram detta halvdana där hela jag syns och inte ser svimfärdig ut.

1 kommentar:

  1. Duktiga du! Det blev målning trots allt i går kväll förstår jag. Det kommer att bli ett helt annat vardagsrum när det är klart. Kram mamma

    SvaraRadera