lördag 20 oktober 2012

Gipsverkstad

I morse fick jag den briljanta idén att göra gipsmasker med mina barn. Nej jag är inte ironisk, mina barn är hyffsat vana vid sin mammas (och ibland pappas) tokiga idéer så de tvekade knappt när jag försökte förklara vad det innebar. Det är svårt att förklara hur länge man bör ligga stilla för barn som inte har hunnit utveckla något vidare tidsbegrepp. De låg dock förvånansvärt still, förvånansvärt länge. Nu var kanske inte målet att få till de vackraste gipsmaskerna utan att utmanas, våga och få uppleva den speciella känslan att få sitt ansikte ingipsat medan man ligger på köksbordet. Jag gipsade så länge de kunde ligga still, sen gjorde jag resten när jag pillat loss dem från ansiktena. När de torkat vill barnen måla dem till superhjältemasker, vad annars...

1 kommentar:

  1. Vilka roliga grejer ni har för er i familjen Vild! Man kanske ska ställa sig på kö till gipsverksta´n för att få sig en gipsavgjutning av sin sköna feja.
    Ha det gott allihop!
    Kram från mamma/mormor

    SvaraRadera