torsdag 29 november 2012

4-årsbesiktning.

Idag fick vår BVC-sköterska, som jag envisas med att kalla Hanna trots att jag flera gånger uppmärksammats på att hon inte heter det, besök av en frågvis nybliven 4-åring. Jag har i normala fall relativt lätt för namn men icke i detta fall. Hennes riktiga namn är inte ens i närheten av Hanna, däremot heter hennes kollega det, jag skyller på det.
Trots min ofrivilliga namnnonchalans gick storebror igenom besiktningen med råge. Han trädde pärlor, ritade gubbar, skrev sitt namn, tittade på bokstäver, hoppade på ett ben och sprang några rundor i korridoren medan vi pratade om hans motorik och aktivitetsnivå.

3 kommentarer:

  1. Han är världens bästa 4-åring!!
    Kul/Snygg gardin föresten.
    Kram från mamma/mormor

    SvaraRadera
  2. Håller med förra talare. Han är världens bästa 4-åring, iallafall detta året.
    Kram Farmor Eva

    SvaraRadera
  3. Vi var och besiktigade våra barn idag, båda gick igenom. Adam pekade klanderfritt ut kroppsdelar, staplade ett par klossar på varandra, pratade och blev snabbt glad efter sprutan (tack snuttefilt!). Han fick sin okey-stämpel i baken trots att han vägrar att gå. Varför gå när man kan hoppa fram på rumpan?! Samuel sov sig igenom det hela, stoltserade med en ordentlig viktuppgång och kom sedan på att han var vrålhungrig.

    SvaraRadera