onsdag 14 november 2012

Lite rikare, lite fattigare.

När barnen och Chio var lämnade på förskolan respektive veterinären i morse åkte jag vidare till universitetet för lite utbildning. Jag är handledare åt lärarstudenter som gör sin verksamhetsförlagda del i sin utbildning i mitt arbetslag. Dagens föreläsning och gruppdiskussion handlade om de mål som studenterna ska arbeta mot och det bedömningsunderlag som vi handledare har att följa. Det är inte helt lätta mål men samtidigt är det en färdigbakad förskollärares vardagliga förhållningssätt och arbetsuppgifter dessa handlar om.
Medan pappa Vild hämtade hem barnen igen på eftermiddagen hämtade jag hem lilla Chio som blivit 2 tänder fattigare.
Dagen kan sammanfattas med att jag blivit en hel del kunskap rikare, men några pengar fattigare för en delvis demonterad hund.

1 kommentar:

  1. Jisses, var de tvungna att ta bort hela tänderna? Stackars Chio!
    Kram från extramatte

    SvaraRadera