torsdag 22 november 2012

Mycket att sköta, ingen att skicka.

Ikväll kom mormor Vild till södra Sverige och tog med sig bröderna Vild hem (till sitt hem här nere såklart). Jag själv ska försöka mig på konststycket "sovmorgon", vilket inte är så lätt med en hjärna inställd och anpassad efter småbarn. Efter att ha sovit till jag vaknat av mig själv (ska ställa kl på 8 för säkerhets skull om jag skulle råka sova så länge) ska jag dricka en badbalja med te och läsa tidningen. SEN kan dagen börja och den långa att-göra-listan ska få sig en omgång. Ca 30 av ca 35 julklappar är ordnade så det är nästan ett kryss i den rutan. Likaså årets julkort, jag ska bara revidera adresslistan och köpa julfrimärken så är saken biff! Sen ska ett litet kalas förberedas. Mat, dukning, ballongblåsning, klädframplockning och röjning av gästrum ingår i det projektet. Känns inte som jag har tid att blogga mer, gonatt!
Bilden föreställer lillebror som beundrar sina egna grimaser i spegeln. Det är tomt i huset när barnen inte är hemma...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar