onsdag 2 maj 2012

Australien eller Afrika?

Ska man komma någonstans måste man han en plan. Att komma någonstans är aldrig gratis, oavsett om det gäller att kämpa sig genom en utbildning eller att spara ihop till en jorden-runt-resa. Man betalar bara på lite olika sätt, engagemang, tid och pengar är nog mina vanligaste valutor. Jag har omedvetet eller medvetet alltid haft en grovplan för längre perioder och lite mer detaljerade planer för kortare perioder. Så även nu.
Nästa år fyller jag 30 år och vill fira såklart. Vet inte varför man ska fira mer när man fyller 30 än 29 men alla tillfällen att fira måste tas till vara. Jag vill ha ett vanligt kalas och sen resa iväg med min man och våra barn, långt. Jag var i Australien när jag var 7 år och kommer ihåg många spännande saker, kanske dags att åka tillbaka? Afrika har jag å andra sidan aldrig varit i…får fundera på den där planen. Vi brukar skojja om att vi alltid kan åka till Kalmar om vi inte kan bestämma oss :)

IMG_9560Denna lilla känguru bor på Malmö Reptilcenter som vi besökte tidigare i år.

1 kommentar:

  1. Svenska fjällen är väl ett bra alternativ?
    Kram från mamma/mormor

    SvaraRadera