onsdag 9 maj 2012

Jag –en pluggoman

När jag gick på gymnasiet tänkte jag att det var lika bra att gå i skolan medan jag tyckte att det var roligt. När jag gått ut gymnasiet och läst på univeristetet i nästan 4 år hade jag gått i skolan i nästan 16 år. Då var jag lite less på det. Det dröjde dock inte så länge innan jag började smygplugga igen. Vårterminen -10 då lillebror föddes i mars läste jag en distanskurs om barns språkutveckling. Heltokigt kanske men jag skickade in en av inlämningsuppgifterna tidigare för att kunna föda barn och inte behöva tänka på det första veckorna. Under hösten –12 läste jag en helgkurs på Universitetet i Barnrytmik och påbörjade en kurs i Naturvetenskap och teknik för förskollärare. No/tek-kursen är slut nu till sommaren men jag har lovat mig själv att inte läsa något till hösten. Jag klarade att inte anmäla mig innan sista ansökningsdatumet men det går ju alltid att efteranmäla sig, det har jag gjort förut…
Denna film är otroligt intressant och ger en och annan tankeställare. Tänk vad förskolan och skolan kan vara avgörande för varje barns framtid. Den är några minuter men väl värd att titta på till slutet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar