fredag 25 maj 2012

Något unikt väntar oss.

Familjen Vild älskar att hitta på äventyr. Det blir dock inga äventyr om man aldrig är hemma ibland också. Eller är det att vara hemma som blir ett äventyr då? Hursomhelst har vi vår första “blanka” hemmahelg på evigheter. Blank kanske är att ta i, imorrn kommer Mormorn och Farmorn för att fira mors dag. Pappan planerar även en fisketur och jag planerar att åka på växtmarknad i grannbyn, barnen planerar nog att leka med plaskpoolen i trädgården.
Jag, barnen och Mormor Vild började helgen med en heldag på stan. Medan jag var på bankmöte roade sig resten på egen hand innan jag anslöt igen. Oturligt nog råkade bankgubben spärra mitt VISA-kort så jag kunde bara handla handla för de 125 kr jag hade i kontanter. Efter ytterligare ett besök på banken för att ge bankgubben onda ögat fick jag ut några hundra att leva på tills det nya kortet kommer nästa vecka.
I Vår stad finns många fina lekparker. Stadsparkens “slänggunga” håller på att renoveras så idag var vattnet huvudattraktionen! Vi hade två blöta, lyckliga barn med oss hem.

120525.3En lång tunnel i vinkel har planterats. Med åren har den nu blivit så tät att det är svalt och skuggigt inuti den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar