måndag 28 maj 2012

Från mintgrön till rosa hudton

Mellan oktober och maj har jag en mintgrön hudton på kroppen som under sommarmånaderna blir rosa. Anledningen till min hudton alá Hulken är alla mina ytliga blodkärl som gör att jag ser lite grön ut. Jag har ett blodkärl man kan följa från handleden, upp på armen och ut på bröstet. Jag blir inte särskilt brun utan mer ljusbrun-rosa på sommaren. Senaste veckan, och lite till har varit soliga så jag tog chansen att tona ner hulkenfärgen. Det lyckades och nu är jag lite mer rosa men att "komma ikapp” alla pepparkakor runt omkring mig ger jag upp varje år i början på Juni. Nu väntar svalare väder i vår del av landet men födelsdagstomten har lovat fint väder och sol på min födelsedag så jag är inte orolig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar