måndag 4 juni 2012

Lyckligt ovetandes

I lördags när vi var på Malmen hoppades 5 fallskärmshoppare från ett Herkulesplan ovanför publiken. Vi kom precis ut från en hangar och jag hann precis få upp kameran och ta en bild innan de försvann. En man bredvid mig sa till sin kompis att det såg ut som någon av dem landade bland träden men jag tänkte inte mer på det. Idag när jag kom till jobbet frågade någon om jag såg hopparen som landade i trädet men det hade jag ingen aning om. Området var så stort att en ambulans (även om de hade haft sirener) inte märktes alls. Nu visade det sig att en av hopparna landade i ett träd och en annan landade med sån otur att han bröt benet. Orsaken var tydligen vinden och visst blåste det, det märkte vi! Stackars hopparen som fastnade i trädet och stackars den stackare som bröt benet.

Linköpings tidning, Corren, skrev om det.

IMG_8761

1 kommentar:

  1. Uschojedamej, det är farligt det där med fallskärmar! Vi ses i morr´n.
    Kram mamma

    SvaraRadera