tisdag 11 december 2012

En familj i ide.

Om ni gett upp hoppet om fler inlägg kan jag trösta er med att jag bara är sjuk och bör inom några dagar ha återhämtat mig. Det var tydligen en ovanligt långdragen bonnaförkylning med feber, grym hosta, huvudvärk, oändligt med snor och en ordentlig bihåleinflammation på toppen. Nu har jag påbörjat en 10-dagarskur med penicillin och kortisonnäspray, det borde hjälpa. Tyvärr mår resten av familjen också rätt kass så vi har numera fler påsar från Doc Morris och Apoteket än Ica och Willys i vår tompåssamling.

4 kommentarer:

  1. Stackare, krya nu på er så att ni snart blir friska.
    Kram Farmor Eva

    SvaraRadera
  2. Misstänkte nästan att det var något sådant på gång eftersom den poetiska ådran lyste med sin frånvaro i flera dagar!
    Förkylningar tar på krafterna och ingen bastu har ni heller som kan jaga de onda krafterna på flykten. Här har vi antagligen ätit för mycket svamp och en av oss har därmed drabbats av onda tår,illa, illa i dessa tomtetider då flitens lampa ska brinna. Sköt om er! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vårat embryo till bastu hyser just nu ett kök med salong i miniformat, men om 10 år blir det andra bullar. Oj oj oj vad friska vi kommer att vara!
      Svamp? Vad kan gubben äta utan att få ont i tårna?

      Radera
  3. Tur jag kommer ner och muntrar upp er på torsdag.
    Kram och "krya på er"-hälsningar från mormor Vild

    SvaraRadera