fredag 14 december 2012

Vantar -vinterns mardröm för den tankspridde.

Idag när jag stod vid bilen på väg till mamma ringde det från barnens förskola. Innan jag svarade hann jag tänka "shit, jag har glömt hämta barnen!". Millisekunden efter kom jag på att de var hos sin mormor och att jag var på väg för att hämta dem. Nu var det inga barn jag glömt utan ett par vantar jag stulit. En familj saknade ett par vantar och jag var huvudmisstänkt. När jag varit hos mamma, ätit och fått med mig ett barn åkte vi till förskolan för att återlämna stöldgodset. På lillebrors plats hängde då en fint dekorerad pepparkaka som han antagligen fått under veckan han varit hemma sjuk. Vilken lyckans ost han är som har en tjuvaktig mamma!

2 kommentarer:

  1. Fin tomteluva!
    Kram från mamma/mormor

    SvaraRadera
  2. Pepparkaka är gott. Lillebror ser också ut att njuta fullt ut! Hos oss blir det som bekant sällan gräddade pepparkakor, vi är pepparkaksdegsfrälsta och gör en vacker korv av degen, skär den i tjusiga delar och mumsar i oss dem som småkakor.Ja inte morfar, han äter bara gräddade pepparkakor.
    Igår fick jag ett meddelande av ena sonen; Mamma, du är utkonkurrerad, hittat en närmare leverantör! Och så en bild på ett paket pepparkaksdeg från det stora varuhuset Stockmann. Livet är inte alltid lätt men jag undrar om deras deg kan mäta sig med min, tror inte det.
    47 cm snö har vi nu och en rykande snöstorm på gång. I natt på väg hem från kalaset körde vi fast i drivan, ordentligt, snöfall och storm hade bildat vallar längs hela byvägen. Vi skottade en stund men tvingades inse att vi inte klarade oss själva utan fick ringa Hofva och be om hjälp, vår hjälte kom med traktor och plog och drog oss loss. Nu är det dags för julstädning. Berätta för storebror och lillebror att i gårkväll när vi kom hem så såg vi två småtomtar som sprang runt och hälsade på Trollmor, dom hade röda mössor och lite kort skägg och gråa kläder. Undrar vad dom håller på med? Kanske dom frågade Trollmor om vi har varit snälla?
    Kram till er alla.

    SvaraRadera