torsdag 3 januari 2013

Från mullvad till hök.

Idag var jag och hämtade mina glasögon hos optikern. Det var 10 år sen jag slutade använda dem jag hade för att jag tyckte jag såg bra ändå. Nu är det nya tider och nya glasögon med helt annan nivå på styrkan. Jag trodde nog inte nu heller att jag såg så dåligt men jisstaness va jag ser allt tydligare nu med de nya brillorna! Jag ser skyltar på långt håll, vem som kommer emot mig på gatan och bäst av allt, jag ser texten på programinformationsrutan på TVn! Inget litet barn kommer att gå säker från mina blickar längre. Nu får de smyga iväg rätt långt om de ska komma utanför mitt se-bra-avstånd för att hitta på hyss, bus eller tokigheter.
Utöver att få en pånyttfödelseupplevelse (kan det ordet vara godkänt i ordjakten?) genom att se saker betydligt tydligare runt mig har jag varit och fikat och ätit hos mamma. Mamma har tebaljor tillräckliga för att tillgodose mitt tebehov...

1 kommentar:

  1. Vad spännande att se dej med glasögon.
    Kram Farmor Eva

    SvaraRadera