fredag 11 januari 2013

Regnbågsplättar

Jag inledde dagen med att utrusta mina barn med varsin färgglad dounut och lämnade dem på pappans jobb. Jag själv for vidare till tandläkaren, gapade en stund och fick en faktura motsvarande en hotellnatt med tillhörande frukost som tack. När barnen hämtats upp igen körde vi till kyrkan för att se om öppna förskolan startat för terminen. Det hade den inte så det var väldigt tomt på barn. Vi lekte själva en stund, pratade lite med personalen och for sedan hem och lagade mat. Eftersom det inte fanns någon förberedd lunch gällde det att hitta på något fantastiskt som var värt att vänta på medan det lagades. Jag fick nu chansen att prova min idé med regnbågsplättar. Idag blev det amerikanska, tjocka, bakpulverplättar och enda anledningen var egentligen att det går åt mindre mjölk till dem. Vi blev helt plötsligt, utan förvarning nästan panka på mjölk efter frukosten. Det hann glömmas bort innan jag lovade plättar och den amerikanska varianten blev min räddning (+lite vispgrädde och vatten). Tur i oturen för svenska plättar hade inte gjort sig lika bra.

2 kommentarer:

  1. Strålande idé!!Snyggt blev det också. <är det karamellfärg?
    Kram mamma/mormor

    SvaraRadera