onsdag 2 januari 2013

Vuxenpoäng way over att få barn.

Idag, den 3:e januari 2013 (skrev först 2012 med fick sudda), har jag sett till att samla en enorm summa vuxenpoäng. Det har nog dessvärre inte tillkommit några sen lillebror föddes så det var ganska dags nu. Denna poängvärda handling tycker nog många andra (inte vi), borde ha prioriterats FÖRE andra vuxensaker som körkort, utbildning, bil, barn, bröllop, hus och en försörjning. Jag och pappa Vild har i alla år varit överens, så även nu, i denna fråga. Dagens beslut var gemensamt och vi är nöjda so far.
Jag sa ju att 2013 skulle bli överraskningarnas år...*trumvirvel* vi har köpt en kaffebryggare!
Jag vet att ni är många som längtat efter detta stora steg i mitt liv så vem blir först att prova denna skrymmande manick?

4 kommentarer:

  1. OOOOauu! Vi ser fram emot eder vuxenvärld, kanske också eder ålderdom, men den får väl andra glädjas åt... tiden då kaffekokaren har utökats med kaffekvarn och våg att mäta kaffet och vattnet med. 5,4 gram kaffe /100 g-vatten.
    Härligt, men alvarligt talat så har vi alltid varit nöjda med det som serverats, det är sällskapets som räknas. Men visst, det är viktigt att gästerna trivs och gott kaffe är något som uppskattas av många. En god investering som ger många härliga härliga kaffebordsskavllersamtal. Kram

    SvaraRadera
  2. Nånn måtta får det vara på eländet. En kaffebryggare var tillräckligt stort steg för en familj där ingen ens dricker kaffe!

    SvaraRadera
  3. Kaffebryggare och allvarligt och sällskapet och kaffebordsskvallerssamtal skall det vara, och kommatecken mellan härliga och härliga...trolluddstomten är lite trött, sorry!Kram till er alla!

    SvaraRadera
  4. Vaken mitt i natten! Druckit kaffe eller...?

    SvaraRadera