tisdag 1 januari 2013

2013 -överraskningarnas år?

2013 har alla förutsättningar att bli ett bra år. Jag har bara satt ett seriöst nyårslöfte. Detta är av typ livsnödvändig karaktär så jag är övertygad om att jag klarar det. Det finns oändligt många vägar dit men det blir lite att fundera på.
Jag tror att det kommer att hända väldigt mycket detta år. Skulle kanske skriva årets årskrönika nu och se hur mycket som faller in?
Jag och pappa Vild pratar aldrig om våra nyårslöften, eller om vi har några överhuvudtaget. Det verkar dock som att han har något med temat "rensa och röja", "ordning och reda" eller "hitta grejjerna när man behöver dem". Han började året med att röja, rensa och städa två av våra proppfulla kökskåp. På bilden syns ETT av skåpens innehåll.

2 kommentarer:

  1. Det verkar vara ett bra nyårslöfte (om det nu är ett nyårslöfte), men ännu bättre att inte samla på sig så mycket. En grej in, en grej ut är ett ba motto, tycker jag. Men släng inget innan ni frågat om jag behöver till lägenhetn i Solna.
    STOR kram från mamma

    SvaraRadera
    Svar
    1. Don't worry mamma! Vi har en hög till dig här, färdig att hämta.

      Radera