måndag 7 januari 2013

Mount Everest-utmaningar.

Att stå still i livet är inte min grej och utveckling är en av meningarna i mitt liv. Det betyder inte alltid att det är jag som ska utvecklas, det känns ofta lika bra att se eller hjälpa andra att utvecklas. Det behövs även lite motstånd och utmaningar för att jag ska känna mening med saker och ting. Utmaningar som vid första "anblicken", känns som Mount Everest men med lite arbete betas ner till berg och grushögar, faktiskt känns genomförbara.

Imorrn är det terminstart med folkdanslaget, min senaste hobbyutmaning. Ett typiskt Mount Everest-projekt som nu har betats ner till många höga berg. Det högsta berget heter Hambo. Det är sketasvårt!

Ledsnar jag på mina Mount Everest-utmaningar kan jag anta lillebrors utmaning att balansera en servettring på huvudet medan man tittar genom två.

1 kommentar:

  1. Lillebror verkar också ha talang för att bli cirkusartist, som sin storebror.
    Kram

    SvaraRadera