söndag 10 juni 2012

Kalashelg

Imorgon fyller jag år så igår hölls ett litet familjekalas här hemma. Morfar Vild och Mumindamen kom i fredags och hjälpte oss att vräka i oss ost och vin. Eftersom jag inte dricker alkohol var det mest pappa Vild som fick hjälp med vinet. Jag åt min vinranson i ost istället. Lördagförmiddagen ägnades åt lite fixning av blommor (storebror Vild och jag var på torget rekordtidigt, 06.51), dukning och sista handen på potatissalladen och limecheesecaken. På eftermiddagen kom alla trevliga gäster med många roliga paket. Färgglada strumpor, slantar, blommor, IPad, prickiga leggins, liten förstoringsanläggning (med mikrofon så man kan höra insekten man fångat), ett jättefint hemsjöjdat halsband, resväska och örhängen som matchade halsbandet (resväskan matchade inte) och de prickiga legginsen. Jag älskar paket, att få är väldigt roligt, att ge är precis lika roligt! Tyvärr tog inte jag en enda bild under kalaset. Ni får vänta tills Morfar Vild har lagt de han tog i Dropboxen så får ni också se.
IMG_8892Permanent altanpiff.
IMG_8888Trädgårdsplockade sommarblommor.
IMG_8897Top secret. Vart dessa blåbär finns är hemligt för klåfingriga barn. Min ambition är att de ska få smaka dem när de är mogna.
IMG_8909När vi skickat hem de sista trevliga gästerna som sovit över åkte vi till kyrkans sommaravslutning. “Ponny”-ridning, skyliftåkning, ansikstmålning, hoppborg och fika var en perfekt avslutning på helgen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar