onsdag 20 juni 2012

Mäktiga rovdjur

En vinterdag 2004 körde jag och två kompisar till Norrköping för att besöka vargarna på Kolmården. Förutom bilfärden upp då en av mina passagerare hotade att hopp av och ta bussen när jag höll på att sladda av vägen var besöket i varghägnet ett litet äventyr. Det var en lite märklig känsla att klappa ett rovdjur som ser ut som en stor hund. De betedde sig som hundar med inte lika civiliserat när de busbråkade. Det lät som ett bråk på liv och död var på gång. Det är därför jag ser väldigt skeptisk ut på sista bilden.
statligtreparadtrottvargrumpa1P1010058

2 kommentarer:

  1. Jag kommer i håg när du hade varit där och berättade om det. Det finns en bild där du klappar en varg, eller hur? Extra intressant i dessa tider efter det som hänt.
    Kram mamma

    SvaraRadera