torsdag 28 juni 2012

Mamma Vild har semester!

Jag började med att fira första timmarna på min semester med att bunkra sommarpocketar. Kikki Danielsson och Robert Gustavssons biografier, “Hammarbyserien” av Carin Gerhardsen, Baddaren av Emma Hamberg, Sommarhuset av Anna Fredriksson, och Änglarnas svar av Stefn Einhorn. 2 böcker om Metallica och ACDC hittades till pappa Vild. Jag fortsatte eftermiddagen med dokumentärmaraton. Jag har lärt mig om husflyttar, flyttfåglar, Ullared och lasbilskörning på is, alltid lär man sig något nytt! Middagen intogs i soffan kl 21. En perfekt semsterstart! Bör kanske tillägga att jag och vovvarna är ensamma hemma.

120628.1Idag gick jag ut genom denna dörr på många veckor.

120628.2Hur många av dem tror ni hinner bli sommarläsning?

2 kommentarer:

  1. Förhoppningsvis många böcker! Jag har klämt en hittills och planerar en till två till den närmsta veckan i Turkiet. Lycka till! Glöm inte att tipsa om böckerna sen! Kram

    SvaraRadera
  2. Jag funderar på att åka till Kosta Outlet någon gång till veckan. Polarn o. Pyrets outlet är huvudmålet men bokhandeln helt klart en bonus. Har turen att ha en väldigt kvällstrött liten kille som somnar runt 18 så när sambon är till sjöss läser jag många böcker på balkongen!
    /Landkrabba
    http://landkrabba.blogg.se

    SvaraRadera