söndag 17 juni 2012

Pappa Vilds barbershop

Idag har vi bara gått runt här hemma och varit hemma. Helt plötsligt förvandlades köket till barbershop och efter några timmar hade vi ett nyklippt barn och två nybadade barn med nygjorda naglar. Jag tyckte att lillebror Vilds frisyr som gett honom en Vanheden-look (han med för liten kostym i Jönssonligan) varit ganska charmig. Eftersom det är jag som brukar klippa barnen har pappan hintat ett tag om att han borde klippas men jag har försökt dra ut på det. Idag stod han tydligen inte ut mer utan placerade lillebror på en stol med en kaka i handen och satte saxen i hans kalufs själv. Efter klippningen ville bröderna Vild göra fina naglar med de lack och dekorationer som de gett mig i födelsedagspresent. Det var vad jag bidrog med under eftermiddagens klipp och piff.
120617.1120617.3
Mina fina grabbar in action. Pappan klipper, lillebror sitter still och storebror håller spegeln. Bredvid är storebrors nydekorerade naglar med stjärnor.
120617.2Till tummarna valde han svarta blommor.

2 kommentarer:

  1. Vilken händelserik dag när ni bara är hemma och drar. Fina killar med fina naglar, jag säger då det!! Frisyren får jag se på onsdag kanske? Tisdag blir jag nog ganska sen ner till Växjö. Kram mamma/mormor

    SvaraRadera
  2. Tack! Vilken härlig familj och vilket gött liv ni verkar leva :D

    SvaraRadera