lördag 30 juni 2012

Jordgubb- och smultronglass med taxgos

Jag fortsätter min semester med att inte göra så mycket alls. Jag har köpt lite penslar, lite jord, utökat lite rabatter och lämnat en bok hos Taxmamman. Glasstårtan med jordgubbar och smultron hos Taxmamman slank ner fint och sällskapet var högklassigt.
120630.1
120630.2120630.3
Tilda-Tax, Minna-Tax och Grek-Frida (hon är en gatukorsning från Grekland)
120630.4120630.5
Hemma i min egen trädgård hittade jag både röda och vita smultron! Lite värme har gjort susen.
120630.6120630.7
De ljusa pionerna slog ut en hel månad senare än förra året.
3096 dagar
Boken Taxmamman lånade var Natascha Kampusch biografi “3096 dagar” om tiden i fångenskap i en källare i Österrike. En bra, obehaglig och intressant bok om vad som händer med en människa i en sådan extrem situation.

1 kommentar:

  1. Men hur går det med gungställnings- & fönstermålningen? Glasstårta är bättre på semestern än målarpenslar, va?! Ser gôtt ut.
    Mina pallkragar har iaf fått ett lager färg och rododendronen är i jorden. Klippte lite gräs, men gav snart upp och satte mig och läste följetongen i SvD i stället
    Kram

    SvaraRadera