onsdag 6 juni 2012

Man ska inte klippa gräset.

När jag klippte gräset häromdagen kom jag på att…

….barnen också behöver klippas snart. Jag har insett det växande behovet (jag kan se ditt smile)av en hårklippmaskin eftersom det är jag som klipper dem. Hittills har kökssaxen fått tjänstgöra.

…det skulle vara trevligt med lite musik i öronen. Hörselskydd med radio skulle sitta fint på mitt huvud medan jag svettas bakom vår gräsklippare som inte ens driver på hjulen. Om inte önsketomten vill ge mig några hörselskydd med radio går det lika bra med en gräsklipparrobot istället, då behöver jag inga hörselskydd!

…det skulle vara fint med en trollhasselbuske i min rabatt.

…det skulle vara roligt med en ny passionsblomma på altanbordet. Den som stod där förra sommaren var helt otroligt vacker.

…mina vinranksticklingar inte klarade vintern. Deras plats gapar sorgligt tom…
Man hinner tänka mycket och komma på många saker man behöver och önskar sig medan man klipper gräset. Kanske inte så smart att klippa gräset ändå (läs: jag behöver en gräsklipparrobot).
passionflowerPassionsblomma
Eftersom alla mina bilder fortfarande är hos pappa Blodrot googlade jag och lånade denna från en annan blogg.
Idag firar Mamma och Pappa Vild sin tredje bröllopsdag. Pappa Vild tror hans planer på fiskeaffären i Kosta ska bli verklighet. Jag låter honom tro det. Vi får se hur det blir med den saken…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar